Στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες μπορεί κάποιος να συναντήσει 3 μορφές μετάδοσης
- Μετάδοση με Αλυσίδα
- Μετάδοση με ιμάντα
- Μετάδοση με άξονα
Η εκάστοτε εταιρία επιλέγει κάποιον από τους παραπάνω τρόπους με γνώμονα την χρήση της μοτοσυκλέτας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός συστήματος μετάδοσης είναι
- Αντοχή στον χρόνο
- Άνεση
- Κατανάλωση ενέργειας
- Συντήρηση
Μετάδοση με Αλυσίδα
Ο πιο διαδεδομένος τρόπος μετάδοσης είναι η αλυσίδα και αυτό δεν είναι τυχαίο η Αλυσίδα συνδυάζει τα 3 βασικά κριτήρια Αντοχή , Μικρή απώλεια ισχύος και αρκετά εύκολη συντήρηση.
Επίσης αυτός ο τρόπος μετάδοσης προσφέρει σχετικά εύκολο τρόπο αλλαγής της τελικής σχέσης μετάδοσης προσφέροντας στον αναβάτη την δυνατότητα να προσαρμόσει την μοτοσυκλέτα στο δικό του στυλ οδήγησης
Μετάδοση με ιμάντα
Αυτό το σύστημα μετάδοσης είναι αρκετά διαδεδομένο σε μηχανάκια που έχουν ως κύριο κριτήριο την άνεση ( Scooter , touring, chopper ktl) συνδυάζει με επιτυχία και 4 κριτήρια αλλά υστερεί σε αντοχή σε περίπτωση κρούσης με συντρίμμια που μπορούμε να συναντήσουμε στον δρόμο ( πετραδάκια , σπασμένα γυαλιά κτλ. )
Μετάδοση με άξονα
Το κύριο και μοναδικό προτέρημα είναι η ελάχιστη συντήρηση που απαιτεί από τον χρήστη με εξαίρεση την αλλαγή λαδιών το πιο πιθανό είναι ότι αυτό το σύστημα δεν θα απαιτήσει ποτέ επισκευή. Αλλά σε περίπτωση που υπάρξει βλάβη το κόστος επισκευής σίγουρα ξεπερνάει το κόστος συντήρησης των άλλων τρόπων μετάδοσης. Τα μειονεκτήματα είναι αρκετά. Δύσκολα παρεμβένεις στην σχέση μετάδωσης, σε περίπτωσή βλάβης το κόστος είναι μεγάλο,σε παλαιότερα μοντέλα υπάρχει έντονο το φαινόμενο shaft jocking